قیمت خرید فروش لوله اتصالات شیرالات

قیمت بروز لوله اتصالات شیرالات را از ما بخواهید

قیمت خرید فروش لوله اتصالات شیرالات

قیمت بروز لوله اتصالات شیرالات را از ما بخواهید

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

یکی از اولین تصمیماتی که در طراحی سیستم شبکه آب آشامیدنی یا گاز طبیعی گرفته می شود، انتخاب ماده است. لوله پلی اتیلن با چگالی بالا راه حلی ایمن و کم هزینه را در طیف وسیعی از کاربردها ارائه می دهد.

پلی اتیلن با چگالی بالا یک ترموپلاستیک انعطاف پذیر، بادوام و بی اثر است که از اتیلن پلیمریزه ساخته شده است. مواد برای اولین بار در اوایل دهه 1950 در آلمان دیده شد و از آن زمان به تدریج در صنعت خط لوله استفاده شده است. خواص فیزیکی مواد لوله به طور مداوم با افزایش مقاومت در برابر انتشار آهسته و سریع ترک، افزایش مقاومت فشار هیدرواستاتیک و عملکرد در دمای بالا بهبود یافته است که همه ناشی از پیشرفت در فرآیند پلیمریزاسیون است. این پیشرفت‌ها منجر به طیف گسترده‌تری از کاربردها برای لوله ، از جمله شبکه‌سازی گاز، تامین آب، دوغاب‌های معدنی، آبیاری، فاضلاب و کاربردهای صنعتی عمومی شده است.

لوله می تواند در زوایایی خم شود و منحنی شود که از مشخصات سازنده فراتر می رود و باعث شکسته شدن انواع سفت تر مواد لوله می شود. این هم در ساخت و سازهای جدید و هم در گذرگاه های در معرض دید مفید است.

در تئوری، عملاً هیچ اتصالی در شبکه لوله‌کشی وجود ندارد. بخش های تغییر جهت با استفاده از فیوژن لب به لب یا الکتروفیوژن به لوله ذوب می شوند. پس از تکمیل فرآیند همجوشی، سیستم یکپارچه است.

در بیشتر کاربردها بادوام تر و قابل گذشت تر است. به عنوان مثال، یک خراش به عمق 10٪ ضخامت دیواره، درجه فشار لوله را کاهش نمی دهد. علاوه بر این، سیستم‌های لوله‌کشی مقاومت بیشتری در برابر نوسانات دارند، که به معنای تعمیرات کمتر ناشی از نوسانات فشار است. اگر یک سیستم لوله‌کشی نیاز به تعمیر دارد، کوپلینگ‌های الکتروفیوژن ساده‌ترین راه برای تسهیل تعمیرات هستند. دوران بلوک های رانش و مهارهای مفصلی گذشته است، زیرا همه چیز با هم ترکیب شده است.

 

https://telegra.ph/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%84%D9%86-%D9%88-%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D9%BE%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-11-19

 

با بسیاری از محصولات مختلف مانند لوله‌های بدون درز، لوله‌های جوش داده شده و فلنج‌ها، ممکن است تلاش برای انتخاب لوله‌ استیل برای کاربردهای تجاری خود، یا حتی برای چه چیزی در وهله اول مورد استفاده قرار گیرد، سخت باشد. خواص بسیار متفاوتی برای هر لوله وجود دارد که استفاده منحصر به فردی از آن در صنایع مربوطه می دهد، و اگر می خواهید بر انواع مختلف مواد لوله کشی و کاربرد آنها تسلط داشته باشید، مهم است که انواع مختلف آن را یاد بگیرید. برای چه چیزی می توان از آنها استفاده کرد و چگونه می توان آنها را در صنایع مختلف به کار برد.

برای کمک به شما، یک مقاله ساده گردآوری کرده‌ایم که بیشتر کاربردهای معمول لوله فولادی استیل، چرایی استفاده از آن و نحوه استفاده از آن در یک شرکت صنعتی عمومی را شرح می‌دهد.

انواع لوله های فولادی استیل

ابتدا، بیایید انواع مختلف لوله های فولادی ضد زنگ را بررسی کنیم تا بتوانیم انواع مختلفی را برای هر سناریوی مختلف مورد استفاده قرار دهیم.

لوله بدون درز

لوله بدون درز به لوله ای گفته می شود که فاقد درز یا اتصال جوش باشد. به لطف خود فلز، می تواند در برابر فشارهای شدید و همچنین دما مقاومت کند. این در طیف گسترده ای از کاربردهای مختلف نفت و گاز استفاده می شود، اما در صنایع مکانیکی و مهندسی نیز استفاده می شود. این باعث می شود لوله های بدون درز نسبتاً همه کاره باشند و برای اطمینان از کیفیت مواد همیشه با دقت بالایی بازرسی می شوند.

لوله جوش داده شده

لوله های جوش داده شده به دلیل انعطاف پذیری تقریباً در هر صنعتی قابل استفاده هستند. با این حال، آنها در مقاومت در برابر خوردگی به جای تحمل فشار، عملکرد بهتری دارند. به دلیل مواد مورد استفاده و ماهیت سبک وزن لوله های جوش داده شده، آنها بسیار مقرون به صرفه تر از سایر روش های لوله کشی هستند و بهترین ارزش را برای پول شما ارائه می دهند.

https://www.scoop.it/topic/web-by-maryamsafa

 

چه چیزی باعث می شود لوله گالوانیزه شود
هنگامی که یک پوشش محافظ روی روی فولاد یا آهن اعمال می شود، یک لوله گالوانیزه می شود. فرآیند گالوانیزه برای جلوگیری از زنگ زدگی است. همچنین، این فرآیند باعث می‌شود لوله‌های گالوانیزه برای لوله‌کشی و سایر مناطقی که از آب استفاده می‌شود، ایده‌آل باشند.
فرآیند گالوانیزه به دو صورت محافظت می کند:
فولاد در معرض پوشش با پوشش روی محافظت می شود زیرا حتی اگر پوشش خراشیده شود، روی باقی مانده همچنان از آن محافظت می کند. روش دوم محافظت این است که روکش روی مقاوم در برابر خوردگی در برابر مواد خورنده که به فلز ظریف تر می رسد محافظت می کند.
تاریخچه لوله کشی گالوانیزه چیست؟
گالوانیزه برای مدت طولانی با پوشش های روی همراه بوده است تا فلزات دیگر را حذف کند. رنگ گالوانیکی توسط استانیسلاس سورل در پاریس، فرانسه در سال 1837 به ثبت رسید. اولین نمونه شناخته شده آهن گالوانیزه در زره قرن هفدهم هند یافت می شود. لوله های گالوانیزه جایگزین چدن و ​​سرب در لوله کشی آب سرد در اوایل قرن بیستم شدند.
لوله گالوانیزه بسته به ضخامت روی در گالوانیزه اولیه و اینکه آیا گالوانیزه در داخل و خارج بوده یا نه، می تواند تا 70 سال عمر کند. همچنین لوله های مسی و پلاستیکی از زمان جنگ جهانی دوم جایگزین لوله های گالوانیزه برای آب آشامیدنی داخلی شده اند. لوله های گالوانیزه هنوز در کاربردهای بیرونی استفاده می شوند. آنها برای پروژه های ساختمانی بزرگتر بهترین هستند. امروزه لوله های گالوانیزه را می توان در لوله کشی فاضلاب و آبیاری مزارع یافت.

https://galvanizedpipe.blogspot.com/2021/10/blog-post.html
 

لوله فولادی سیاه و لوله فولادی گالوانیزه دو نوع لوله رایج هستند که برای انتقال مایع و گاز استفاده می شود. آنها چندین جنبه مشابه یکدیگر دارند و بسیاری از افراد یکی را با دیگری اشتباه می گیرند. تفاوت اصلی لوله فولادی سیاه و لوله فولادی گالوانیزه چیست؟ لوله فولادی سیاه و لوله گالوانیزه از فولاد ساخته شده اند، اما لوله گالوانیزه دارای روکش روی است در حالی که لوله سیاه اینگونه نیست و بنابراین لوله گالوانیزه گرانتر و بادوام تر است. برای حمل و نقل، لوله فولادی سیاه نسبت به لوله گالوانیزه راحت تر فرسایش می یابد و به همین دلیل برای حمل گاز مناسب تر است و لوله گالوانیزه برای حمل آب به جای گاز مناسب است.

لوله گالوانیزه پوشیده شده با یک لایه روی که باعث می شود قابلیت محافظت در برابر خوردگی بالاتری داشته باشد و به جلوگیری از تجمع رسوبات معدنی که باعث مسدود شدن لوله می شود کمک می کند. لوله گالوانیزه عمدتاً برای حمل آب برای تأمین ساختمان های خانگی و تجاری استفاده می شود. همچنین به دلیل جلوگیری از زنگ زدگی به عنوان قاب داربست عمل می کند. لوله فولادی سیاه به صورت بدون درز تولید می شود که آن را به نوع بهتری برای حمل و نقل گاز تبدیل می کند. می توان از آن برای سیستم اسپرینکلر آتش نشانی استفاده کرد زیرا می تواند از آتش سوزی بهتر از لوله گالوانیزه جلوگیری کند. از آنجایی که سطحی رنگ تیره دارد که در طی فرآیند ساخت توسط اکسید آهن تشکیل می شود، به آن لوله فولادی سیاه می گویند. تفاوت اصلی لوله فولادی و لوله گالوانیزه در سطح است. لوله فولادی مشکی بدون روکش و بدون بخار ساخته می شود و به همین دلیل برای انتقال گاز مانند پروپان و گاز طبیعی به ساختمان های مسکونی و تجاری کاربرد فراوانی دارد.

لوله گالوانیزه دارای روی روی سطح است بنابراین مواد معدنی با گذشت زمان پوسته پوسته می شوند و لوله را مسدود می کنند. این منجر به انفجار خواهد شد. با توجه به این موضوع، انتقال گاز توسط لوله های گالوانیزه خطرناک است، بنابراین اغلب در حمل آب استفاده می شود. از طرف دیگر لوله فولادی مشکی برای حمل و نقل آب مناسب نیست. لوله های فولادی سیاه رنگ در آب خورده می شوند و مواد معدنی لوله در آب حل می شود و خط را نیز مسدود می کند.

به طور کلی، لوله فولادی سیاه ارزانتر از لوله گالوانیزه است. این به دلیل پوشش روی روی لوله گالوانیزه و فرآیند ساخت آن است. لوله فولادی سیاه تعمیر و نگهداری کم است. برای اتصال هزینه کمتری دارد. لوله فولادی مشکی و لوله فولادی گالوانیزه از نظر بسیاری از افراد شبیه به هم به نظر می رسید. پس چگونه می توان این دو لوله را از هم متمایز کرد؟ در اینجا سه ​​روش اصلی وجود دارد. ابتدا می توانید رنگ لوله را بررسی کنید. لوله فولادی سیاه تیره تر از لوله گالوانیزه است. رنگ آن مشکی مسطح است در حالی که لوله گالوانیزه نقره ای و خاکستری است. دوم، لوله گالوانیزه معمولا برای حمل آب و لوله فولادی سیاه برای تحویل گاز استفاده می شود، شما می توانید تفاوت را با موادی که حمل می کنند تشخیص دهید. و در آخر، می توانید از سالی که لوله استفاده می شود، تشخیص دهید. لوله فولادی سیاه دیرتر از لوله گالوانیزه استفاده می شود. اگر لوله بعد از دهه 1950 نصب شود، احتمالاً فولاد سیاه است.


 

http://persianvalves.parsiblog.com/Posts/1/